28 czerwca 2014

Kurs na pudełeczko - 8 kątne

Pamiętacie to pudełeczko?


No więc, koleżanka Marta tak długo mnie molestowala, ( nie żebym się skarżyła ;-DDD)
aż osiągnęła swój cel.;-) Proszę Kochana.

A że jakies paskudztwo mi się na gardło rzuciło i uziemiło skutecznie, to i czas sie znalazł,
oj gdyby nie to to dałabym się jeszcze pomolestować ... ;-)

Zdjęcia wieczorne, więc sorry za jakość.

Mała uwaga:
ja jestem "pomysłowy Dobromir" i idę na totalną łatwiznę, nie zarabiam się po łokcie tam gdzie nie muszę, więc idę na skróty gdzie się tylko da, co widać poniżej :-) 



Przepis:


biorę kartkę papieru w kratkę  i odmierzam kwadrat 15x15

dzielę sobie każdy bok na 3x5cm i srodkowy powiększam do 6cm
i pomiędzy punktami rysuję sześciobok
sprawdźcie czy rogi wychodzą na tych samych liniach, bo jak widać bardzo latwo o pomyłkę 
środek zaznaczam przekątnymi ,  będzie potrzebny!
mocuję wzornik tasmą malarską do tekturki, coby się nie przesuwało
i cyrklem zaznaczam rogi aby się w kartoniku odbiła lekko dziurka
uważajcie, żeby nie "przedobrzyć ;-)
następnie przykładam linijkę pomiędzy punktami i od razu biguję
(poczatkujący niech może najpierw narysują linie ołówkiem)
ja mam narzędzie z kulką ale np, grubszy drut do włóczki czy szydełko też się nada
nadal idę na łatwiznę i brzeg pudełka ( lamelki) zaznaczam sobie odpowiedniej szerokości linijką
przykładam do linii i odrysowuję ołówkiem
/ mniej wprawionym proponuje jednak dokładnie odmierzyć ;-)/
tu już narysowane ołówkiem brzegi pudełka
pozostaje wyciąć
metoda z linijką  sprawdza mi się na 90%, 
czasami po sklejeniu brzegów coś tam trzeba nożyczkami wyrównać ;-)
uwaga: na tym samym szczycie każdego 8-boka robię znaczek techniczny



POKRYWKA

mój kolejny patent ;-)
po prostu zaznaczam na wzorniku  punkty narożne o 2 mm dalej
i od razu biguję tekturkę

uwaga: te milimetry tak naprawdę zależą od grubości tekturki , której używamy na pudełko,
przy kartonie brystolowym zwykle wystarcza 1mm

aha, i nie sugerujcie się za mocno zdjęciem rozmyślnie pokazuję tu wiecej niż 2 mm, zeby uwidocznić metodę
i powtarzam manewr z rysowaniem wieczka  pomiędzy punktami
można narysować linie ołówkiem, ja od razu biguję, szkoda czasu :-)
teraz czas na okienko w wieczku
metodą kurpiowską wycinam sobie kwiatek
i przykładam z pomocą cyrkla na środek ( pamiętacie o zaznaczeniu środka?)
odrysowuję kształt ołówkiem
wycinam

BIGOWANIE lamelek

kątomierzem zaznaczamy kąty proste na lamelkach
( ja juz od razu wycinam sobie nożyczkami i wychodzi mi prosto)
z jednej strony rozcinamy (  tu po prawej)
z drugiej bigujemy ( linia z ołówkiem) tu będzie zagięte
zaginamy lamelki

drugi kwiatek do wieczka powinien być o 2-3 mm mniejszy

na tym etapie proponuję skleić elementy okienka : kontrastowy kwiatek i folię
i dopiero  kleić boczki
ready

a do czego były te ;-) znaczki techniczne?
ano jak pewnie zauważyłyście 6-bok nie jest idealnie równy,
bo nie mam nerwów do odmierzania co do milimetra i tak nie wyjdzie równo,
a różnica i tak jest niezauważalna.

 jednak robi pewną różnicę przy składaniu pudełka, wię robię taki mały gadżet

jeden na pokrywce  a metkę na denku 


dzięki metce łatwiej pudełko otworzyć ( pociągając) a przy okazji zaznaczone jest prawidłowe złożenie pudełka

i tyle, voila!

sukcesów!  :-)

28 komentarzy:

  1. super kursik, chyba załapałam. chociaż u mnie to rożnie bywa, jak stworzę własne to sie pochwalę (oczywiście jak będzie czym hihih)

    OdpowiedzUsuń
  2. no nieźle - pudełko super, kurski też, ale ja - chyba się nie piszę...cierpliwości mi zbraknie chyba:) ale kto wie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł i kursik :) aż mam ochotę coś zmajstrować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana to dobrze ze zachorowałaś;)....mam kursik;) ha ha i dziękuje;) wymyślisz znow coś to pomolestuje nie martw się o to ;).....patrzac na kurs oj nie bedzie to takie hop siup.....hm bede pytac jak cos....Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  5. o jak fajnie,że dałaś się zmolestować, no nie fajnie że gardełko nawala, zdrówka życzę , a kursik w moim typie, prosty skuteczny i efekt gwarantowany :), pokazane wszystko jasno i wyraźnie, opis super, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. swietny turtorial , aczkolwiek wydaje sie to byc bardzo trudne :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny kurs :))) Zdrówka życzę :))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe coś byś powiedziała gdybyśmy Cię poprosiły o ten kurs online:) czy też usłyszę słowa ....kto pyta nie błądzi:) bo wiesz analizowałam go znów to nie będzie łatwe:)....Naoglądałam się na różnych blogach i korzystając że jesteś chora i zakładam bardzo nudzi Ci się......kończąc poproszę wersje online:) ciekawe czy mnie pogonisz w diabły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gonić nie będę, siły nie mam ;-)
      ale obawiam się, że na TV to ja nie mam odpowiednich środków.

      Jak będzie potrzeba coś bardziej wyklarować to wytłumaczę, zrobię więcej zdjęć lub podeślę krótką migawkę filmową, na pełen program zwyczajnie brak mi narzędzi :-(

      Usuń
  9. Dziękuję za super kursik, koleżanka musiała dobrze molestowac :D , az glos straciłas. Ja też często idę na łatwiznę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super kursik, na pewno skorzystam :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie prezentuje się takie pudełko. Super kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny kursik :) Dzięki i życzę zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacja, jestem pod wielkim wrażeniem, mam nadzieję, że kiedyś z niego skorzystam :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobrze przygotowany kurs :) Muszę kiedyś skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kursik. Z pewnością skorzystam, bo takie pudełko już dawno chodziło mi po głowie, tylko nie wiedziałam jak się za nie zabrać;) Dziękuję za podpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem pod wrażeniem! Kurs bardzo dokładny, nie ma możliwości, żeby komuś nie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  17. super kurs, choć i tak mam ciarki na myśl, że miałabym zrobić coś, co ma więcej niż 4 kąty ;-)))))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny kursik, na bardzo ładne pudełeczko! Może nawet kiedyś się pokuszę (na spokojnie :P)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczny kurs! Szczegółowy i dokładny. Będę próbowała, ale czy mi wyjdzie...:) Już udzieliłam odpowiedzi, co do globusa :D, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Pudełeczko jest cudowne a kursik bardzo fajny i zrozumiały. Jak dla mnie, rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe! dzięki zakursik

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny kursik, postaram się w przyszłości wykorzystać. Będzie to miła odmiana od standardowych kwadratów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wizytę i komentarz.